2012. február 11., szombat

Hajótest kialakítása

Kialakult a hajótest végső formája! Ránézésre sem lesz kicsi, azt hiszem lesz hely az egész családnak :-)
Nem volt egyszerű mutatvány a fenék és oldal lemezek összepasszintása, de megérte a fáradságot, mert szerintem egész szép formát öltött a hajó.
Az előző kompozit hajómnál alkalmazott technológia helyett egy kicsit újítottam a palánkolási eljáráson. A hagyományos "stitch and glue" eljárást egy kicsit újragondolva megpróbáltam a lehető legjobban eltüntethetőre alakítani az összekapcsolási helyeket. Ehhez vékony drótot, és kis átmérőjű fúrót használtam és az volt a célom, hogy még az összeeresztések üvegszálazása előtt teljesen eltávolítsam a varratokat.
Miközben elkezdtem a panelek összekapcsolását törekedtem arra, hogy kellő rés maradjon a két lemez között ahhoz, hogy a ragasztót be tudjam juttatni. Ez többé-kevésbé sikerült is, csak ott okozott gondot, ahol a két lemez egymáshoz képest hegyesebb szögben állt.

Sajnos az éjszakai műszaknak van egy nagy hátránya: Ha nem vagy elég kipihent, akkor nem szabad pontos méréseket és számításokat végezni. Na nekem így sikerült elszabnom a hajó alját egy cm-el :-(
A bal oldal a középvonaltól mérve keskenyebb lett min a jobb oldal, de sebaj, mert az epoxi ápol és eltakar. Azért egy keskeny csíkot így is be kellett még a résbe vágni.

Miután sikerült összefűzni a lemezeket jött a ragasztás művelete. Jó sűrű anyagot kevertem és ezzel próbáltam kitölteni a réseket. Ahol nem voltak hézagok, ott a szegletekbe nyomtam be kellő mennyiséget. Próbáltam úgy ügyeskedni, hogy ne kelljen sokat csiszolni a kifolyt ragasztót. Másnap már bátran eltávolíthattam a varratokat, így az üvegszálazáskor nem lesz semmi csúfság, ami átüt majd a ragasztáson.


Összességében jól sikerült az újítás, csak egy-két apró ragasztó folyást kell majd lecsiszolnom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése